Bebisfotografering.

För några veckor sedan var jag iväg på barnfotografering med två otroligt söta barn. Här kommer lite bilder på Sanna 4 månader! Söt som socker och en fröjd att fotografera! En fördel med ett så pass litet barn är att de ligger still, en större utmaning kom när jag sedan skulle fota hennes storebror 1,5 år :)

Annie Flodström (F.d. Hägg)

Hej :)Smygkikar lite då och då på din blogg, du är GRYM på att fota!
En fundering kring dom här bilderna bara, är det dagsljus eller har du använt nån slags blixt för att få det så naturligt (chansar på det första iofs). Du fick till sån skärpa i bilderna och samtidigt så bra ljus, hur får man till det? :P Har visserligen inte bästa kameran jag (och en blixt till kameran står på inköpslistan) men tänkte om du hade nå bra tips :)
/Annie (från Ösby)

Svar: Hej! Tack vad glad jag blir :) Jag använder alltid bara dagsljus, har ingen blixt och tycker inte alls om att använda den inbyggda. På just dessa bilder lade jag upp barnet på ett bord precis vid ett stort fönster då det var mörkt och grått ute och därmed inte kom in så mycket ljus i lägenheten :) Det enda tips jag har är att leta bra ljus! Nu är jag rätt kass på inomhusbilder och tar nästan aldrig det så jag är nog fel person att fråga ;) Det är bara att fota på så lär man sig lite på vägen! ;)
Josefin Magnusson

2013-10-30 @ 18:18:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback